CATHEDRAL - The VIIth coming

Celkové hodnocení alba: 42%
Rok vydání: 2002
Žánr: metal
Celkový čas: 59:19

Po dvou letech Britové CATHEDRAL opět vstoupili do svého oblíbeného studia Chapel v Lincolnshiru a zde během července nahráli své nové album, kterému dali příznačný název Sedmý příchod, což samozřejmě naznačuje počet řadových alb této kapely /do této sumy nejsou započítána dvě mini alba Statik Majik a Soul Sacrifice, která později vyšla na jednom cd/. Na výsledek jsem byl nesmírně zvědav, poněvadž jsem dlouholetým fanouškem kvarteta /od roku 1993/ a protože loňská deska „Endtyme“ kapelu vrátila na počátek devadesátých let, kdy CATHEDRAL produkovali hodně pomalý dřevní doom metal. Po letmém pohledu na obal disku a prvním poslechu 53minutového opusu mi bylo hned jasné, že Lee Dorian a spol. jsou zpátky. Obal opět nakreslil nezapomenutelný Dave Patchett, jenž spolupracoval na všech albech, kromě „Endtyme“, a muzika se zase nese ve směru, který pánové nastolili na albu „The Ethereal Mirror“ z roku 1993 a dotáhli k dokonalosti na disku „Caravan Beyond Redemption“ /1999/. Nový materiál vydala firma Dream Catcher letos 21. října a tím mi rovněž udělala radost, poněvadž dřívější chlebodárci, Earache, vydání desek pěkně natahovali. Skoro vždy o půl roku. Další spokojenost plyne i ze zvuku, který se nachází opět ve starých kolejích. Samozřejmě tomuto faktu napomohlo angažování starého známého, Kita Woolvena, který disk nahrával a spoluprodukoval. Jediným mírným záporem na produkci vidím na můj vkus až příliš časté používání „hammondek“ v jednotlivých skladbách. Tímto prostředkem se kapela o něco více přibližuje stonerockovým kapelám, což sice není na škodu, ale přeci jenom CATHEDRAL vždy drželi vlajku doom metalu a všeobecně se považují mezi jeho zakladatele. Osobně bych si přál, aby Lee trošku přitlačil na hlas jako za starých časů a méně se pouště do svého psychozpěvu. Dokonce na novince nenajde ani jednu vybrnkávačku! A tak už nemám, co bych dodal. Jo, ještě body. Devítka, protože kotouče „The Carnival Bizarre“ a „Caravan Beyond Redemption“ jsou prozatím nepřekonatelná veledíla. Welcome back, boys!