DANNY ELFMAN - Tim Burton's Corpse Bride
| |
Celkové hodnocení alba: 81% Rok vydání: 2005 Žánr: soundtrack Celkový čas: 59:28
Skladby
|
Recenze:
Uplynula jen krátká chvilka od premiéry Karlíka a továrny na čokoládu, a už se téměř nerozlučná trojice Tim Burton, Danny Elfman a Johny Depp opět vrací na scénu. Tentokrát s animovaným snímkem Mrtvá nevěsta Tima Burtona, ve kterém si Viktor (Depp) vyzkouší svůj svatební slib a nasazení prstýnku na ze země čouhajícím kořínku. K jeho překvapení to ale je prst zavražděné dívky, která tímto oživne a stane se Viktorovi zombie manželkou ... Příběh tedy typický burtonovský, a ani hudba na tom není nijak.
Očekávejte klasického Elfmana, kde se atmosféra tajemna a strašidelna mísí s vánoční náladou a jazzovým kabaretem. Ani muzikální čísla tentokrát nechybí. Srovnání s The Nightmare Before Chrismas je tedy nasnadě, z tohoto souboje by ale klasika asi vyšla s čistějším štítem. Corpse Bride nedisponuje takovým množstvím heroických muzikálních výkonů či hitovými melodiemi, které by z tohoto soundtracku udělaly podobný kult... Má v sobě jen zakódovánu onu kouzelnou atmosféru, která se musí zrodit, vznikne-li něco spoluprací Burtona a Elfmana.
Od začátku se tu hraje na správnou (starou, dobrou) notu. Úvodní skladba Main Titles je klasickou zaklínačkou, kterou obvykle začíná každý soundtrack k projektům téhle dvojice, skladbou, která se vás pokusí lapit a vtáhnout do jejich zvláštní, magické atmosféry. Stačí zaslechnout první tóny váhavého klavíru a víte, že není úniku z jejich melancholické krajiny...
Muzikálního čísla se dočkáme hned v následující skladbě According To Plan. Hudba jak z bálu monster, bláznivé vokály a šílená intonace, tyhle typické rysy by snad ani nemohly chybět. Další pěvecké číslo Remains of The Day je pro změnu v rytmickém mambo stylu a zní jakoby ho odzpíval trochu mladší Tom Waits. Do třetice se dočkáme rozmluvy Mrtvé nevěsty (Helen Bonham Carter) s Černou vdovou a Červem a nebude chybět ani dojímavé Nevěstino sólo či svatební song (The Wedding Song).
Nechybí vydatná porce zasmušilých skladeb ve střihoruko-edwardím stylu (střihu) jako Victor´s Wedding či The Party Arrival, kde se jednotlivé nástroje předhánějí, který z nich vás uvrhne do většího smutku...
Jedním z nejvýraznějších nástrojů na desce je klavír. K nalezení je tu v podobě různých sól či duetů (Victor´s Piano Solo či The Piano Duet), ale potěší především v uvolněné kabaretní poloze (End Credits Part 2, Ball and Socket...). Ostatně právě ony „kabaretní“ skladby, kde kapela přehrává různé jazzové standardy, zahrané s typickou elfmanovskou švihlostí, jsou vůbec tím nejoriginálnějším a nejzábavnějším, co soundtrack nabízí.
Verdikt: Typická elfmano-burtonovština tentokrát zaujme především několika jazzovými a muzikálními čísli.
Autor: Jakub Ďuraško
Zdroj: http://kino.tiscali.cz/filmy/f_review.asp?art_id=7146&film_id=9393